Over: indre del av fjorden Skjomen i Narvik kommune. Platåbreen Frostisen til høyre.


søndag 8. mai 2011

Traner på orrhanemyra

Forrige helg var jeg ute for å se på orrhaneleik, og jamen fikk jeg ikke et par traner med på kjøpet! Trompetstøt hadde varslet meg om at det var traner i nærheten. Siden disse fuglene kan høres på nesten en mils avstand, hadde jeg likevel ikke regnet med at de ville streife innom myra der jeg hadde slått meg til. Men, splitte mine bramseil, der kom de plutselig trippende over myra til stor glede for fotografen. Så nærme har jeg aldri vært disse sky fuglene!




6 kommentarer:

  1. Gratilerar till upplevelsen - och bilderna !

    SvarSlett
  2. Ja - morsomt med slike uventede overraskelser! Har ikke så veldig mye erfaring fra fotografering i kamuflasje, men de gangene jeg har gjort det, har det alltid bydd seg noen interessante muligheter og overraskelser. Ellers er vel Hornborgarsjøen i Sverige det store trane-mekkaet i vårtrekket. Får prøve det en gang! Takk for kommentarer.

    SvarSlett
  3. Sjelden opplevelse !! Det første bildet ditt er veldig bra.

    SvarSlett
  4. Hei Trond - forst og framst > Gratulerer med dagen! Glad 17. Mai!
    Mye hyggelig att hitta og titta pa fotos og bloggen din! Sa mye vakkra foglar!
    med vennlig hilsen fra EAGAN daily photo blogg i Minnesota, USA

    SvarSlett

Her er du velkommen til å legge inn en hilsen eller en kommentar. Hvis du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.