Over: indre del av fjorden Skjomen i Narvik kommune. Platåbreen Frostisen til høyre.


søndag 24. januar 2010

Sangsvaner og ender i Nidelva

Ved Nedre Leirfoss i Nidelva her i Trondheim ligger et gammelt vannkraftverk. Det isfrie området nedenfor utløpet fra kraftstasjonen er tydeligvis attraktivt for vannfugler som holder til her på vinteren. Tok en tur hit før helga for å prøve meg på litt fuglefotografering, og her var det både sangsvaner og en rekke ulike arter ender.
























Canon EOS 400D med EF 70-300mm F/4-5,6 IS. Eksponering: 1/1000 sek, f 5,0, ISO 800

Litt sparsomt med lys når jeg var ute, så jeg måtte bruke ISO-verdier som er helt på kanten av det kameraet mitt klarer. Morsomt å fotografere disse fuglene, så jeg tar nok en tur tilbake hit ved en annen anledning.













Canon EOS 400D med EF 70-300mm F/4-5,6 IS. Eksponering: 1/800 sek, f 4,5, ISO 800
Svaner inn for landing.















Canon EOS 400D med EF 70-300mm F/4-5,6 Eksponering: 1/800 sek, f 4,5, ISO 800
Her - en sangsvane som flakser med vingene midt i en flokk med stokkender.





2 kommentarer:

  1. Kikker innom og ser hva du driver med. Må nok prøve å ta en vinterdag på dette stedet. Morsomt det øverste bildet!

    SvarSlett
  2. Flotte bilder!

    Du burde legge ut bilder i galleriet på fugleforum.no

    SvarSlett

Her er du velkommen til å legge inn en hilsen eller en kommentar. Hvis du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar. Men det er enkelt uten også, kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.